بنر پارتیشن شیشه ای

شیشه ساتینا چیست؟

تاریخ ویرایش مطلب 1403/07/09
شیشه ساتینا چیست؟
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

امروزه در بسیاری از خانه های مدرن از شیشه به جای مصالح ساختمانی استفاده می کنند و این متریال دارای طرفداران بسیاری است. از طرفی استفاده از شیشه که ماده ای قابل بازیافت است می تواند به محیط زیست بسیار کمک کند. شیشه ها دارای انواع مختلفی هستند که یکی از زیباترین و پرکاربردترین آنها شیشه ساتینا است. شیشه ساتینا یکی از شیشه های با کیفیت و مات است که قبل از سکوریت کردن شیشه و در فرایند اولیه تولید مات می‌شود.

شیشه ساتینا چیست؟

نوع خاصی از شیشه مات به شیشه ساتینا معروف است که از ترکیب شیشه با مواد اسیدی مانند اسید هیدروفلوئوریک یا سایر اسیدهای ساینده تولید می شود. در این فرآیند شیشه مات با اسید فلوئوریک و سایر مواد شیمیایی واکنش داده و به شیشه ساتینا تبدیل می شود. از ویژگی‌های شیشه ساتینا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. یکنواختی و صافی سطح از ویژگی های شیشه ساتینا می باشد که باعث می‌شود که شیشه ظاهری زیبا و یکدست داشته باشد.
  2. شیشه ساتینا به خوبی نور را از خود عبور می‌دهد و نفوذ نور مناسبی دارد. در عین حال از دیده شدن جزئیات جلوگیری می‌کند و این خاصیت باعث ترکیب زیبایی و حریم خصوصی می شود.
  3. استحکام بالا در شیشه ساتینا باعث سختی سکوریت شده و استحکام بسیار بالایی برای این شیشه ایجاد کرده است.
  4. تنوع طرح و رنگ شیشه ساتینا بالا بوده و از جمله رنگ های آن می توان به آینه‌ای و بی‌رنگ، دودی، نقره ای و... اشاره کرد.
  5. ضخامت شیشه های ساتینا در 4 تا 12 میلیمتر تولید می‌شود که بسته به نیاز و کاربرد مشتری در ساخت انواع نماهای شیشه‌ای، درب‌های اتوماتیک، پنجره‌های دوجداره، دکوراسیون داخلی و پارتیشن‌ها این ضخامت متفاوت خواهد بود.

شیشه ساتینا چیست؟

انواع شیشه ساتینا

شیشه ساتینا دارای انواع مختلفی می باشد که با توجه به کاربری و نیاز مشتری به شرح زیر است:

  • شیشه سکوریت ساتینا
  • شیشه دوجداره ساتینا
  • شیشه لمینت ساتینا
  • شیشه رنگی ساتینا
  • شیشه 4 تا 10 میلی‌متر ساتینا

قیمت شیشه ساتینا

قیمت گذاری شیشه ساتینا به عوامل مختلفی بستگی دارد که این عوامل شامل ضخامت شیشه، ابعاد و اندازه، نوع ویژگی‌های اضافی مانند طرح و رنگ، استانداردها و تکنولوژی مورد استفاده در تولید آن می‌شوند. برای دریافت قیمت دقیق و مشاوره بیشتر در زمینه خرید شیشه ساتینا و سفارش آن می‌توانید با شرکت عرضه‌کننده شیشه پادیز تماس حاصل نمایید.

مزایای استفاده از شیشه ساتینا

استفاده از شیشه ساتینا در محیط‌های مختلف دارای مزایای متعددی است که در ادامه به آنها اشاره شده است:

حفظ حریم خصوصی

شیشه ساتینا به دلیل سطح ماتی که دارد، حریم خصوصی را به خوبی حفظ کرده و ایجاد می نماید. این ویژگی برای استفاده در نماها، پارتیشن‌ها یا درب‌ها اهمیت زیادی دارد.

تنوع طراحی و مدل

شیشه ساتینا به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد، امکان ایجاد طرح‌ها و آثار مختلف روی سطح شیشه را فراهم کرده است و معماران و طراحان می توانند برای فضاهای مختلف از این شیشه استفاده کنند.

مزیت استفاده از شیشه ساتینا

پخش نور متناسب

شیشه ساتینا نور را به طور یکسان پخش کرده و برای فضاهایی که نیاز به نور ملایم و مهتابی دارند بسیار مناسب می باشد.

مقاوم به اثر انگشت و لکه

شیشه ساتینا به دلیل سطح ماتی که دارد به اندازه کمتری اثر انگشت و لکه جذب می‌کند که این مزیت باعث حفظ زیبایی سطح شیشه شده و کار را در زمان تمیز کردن بسیار راحت تر می کند.

استحکام و ایمنی بالا

شیشه ساتینا دارای استحکام بالا بوده و به صورت شکل‌پذیری و ترک خوردن شکسته نمی شود. این ویژگی به افزایش ایمنی محیط در زمان استفاده از شیشه ساتینا بسیار کمک می‌کند.

تولید و نصب شیشه ساتینا در کرج و تهران

معایب شیشه ساتینا

  • هزینه استفاده از شیشه ساتینا بسیار بالاتر از برچسب های شیشه مات کن می باشد.
  • انجام پروسه سندبلاست روی شیشه تقریبا 10 الی 12 روز زمان می برد ولی مات کردن شیشه با برچسب نهایتا یک روزه انجام می شود.
  • پس از اجرا دیگر امکان تغییر طرح روی شیشه وجود ندارد.

تفاوت شیشه ساتینا و سندبلاست چیست؟

  • میزان مات بودن
  • نحوه تولید
  • صیقلی بودن سطح
  • طرحدار بودن

نحوه تولید شیشه ساتینا

در ابتدا نوع شیشه ای که برای تولید شیشه ساتینا استفاده خواهد شد، باید انتخاب شود. این شیشه معمولا شیشه سکوریت است که به دلیل استحکام بالا و امکان اعمال تغییرات ساختاری برای تولید شیشه ساتینا استفاده می شود. در ادامه آماده سازی سطح شیشه انجام می شود که در این راستا سطح شیشه به دقت پاکسازی و آماده می‌شود و از هر گونه ذرات و گرد و غبار پاک می شود.

با استفاده از اسیدهای خاصی مانند اسید هیدروفلوئوریک، روی سطح شیشه تغییرات شیمیایی ایجاد می شود تا شیشه مات شود. عمل مات سازی با ترکیب محصول باعث افزایش ماتی و کاهش شفافیت شیشه می‌شود. شستشو و تمیزکاری شیشه با دقت انجام می شود تا اثرات اسیدهای اضافی حذف شود و یک سطح مات و صاف ایجاد شود.

در انتها شیشه ساتینا به منظور افزایش استحکام و ایمنی به صورت متناوب گرم و سرد می شود. پس از این مراحل شیشه ساتینا آماده برای استفاده در پروژه‌های مختلف شما می باشد.

شیشه ساتینا چه کاربردی دارد؟

شیشه ساتینا یا شیشه مات به دلیل داشتن خاصیت مات در معماری و دکوراسیون داخلی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه به برخی از کاربردهای شیشه ساتینا اشاره می کنیم:

حمام شیشه ای

در حمام‌های شیشه‌ای یا کابین های دوش شیشه ای از شیشه ساتینا به عنوان یک حفاظ یا پوشش استفاده می‌شود که امکان ایجاد حریم خصوصی را در حمام فراهم کرده و در عین حال نور طبیعی را به داخل فضا منتقل می کند.

حمام شیشه ای با شیشه ساتینا

پارتیشن شیشه ای

شیشه ساتینا یکی از انواع شیشه محبوب برای ساخت پارتیشن شیشه ای در ادارات و ساختمان‌های تجاری و حتی مسکونی محسوب می شود که این شیشه از طریق ایجاد طیف مات و شفاف در فضا، فضایی مناسب برای کار و حتی برای اتاق های خصوصی ایجاد می نماید. 

پارتیشن شیشه ای با شیشه ساتینا

بالکن شیشه ای

در طراحی بالکن‌ها و تراس از شیشه ساتینا می‌توان استفاده کرد تا حریم شخصی حفظ شده و در زمان حضور افراد دیده نشوند. این نوع شیشه می‌تواند امکان دیدن ناخواسته از طریق بالکن را بسیار کاهش دهد.

بالکن شیشه ای با شیشه ساتینا

شیشه ساختمانی

در درب‌ها و پنجره‌ شیشه‌ای ساختمان‌ها نیز می توانید از شیشه ساتینا برای حفظ حریم شخصی استفاده کنید. همچنین در مواردی که نمای بیرونی یک ساختمان با شیشه طراحی می‌شود نیز از شیشه ساتینا برای ایجاد زیبایی و همچنین حفظ حریم خصوصی استفاده می‌شود.

شیشه ساتینا در صنعت معماری و دکوراسیون جایگاه بسیار ویژه ای دارد و در پروژه های مختلفی در مدل های متعددی مورد استفاده قرار می گیرد. برای ساخت پارتیشن شیشه ای با شیشه ساتینا یا انواع بالکن، کابین و قسمت بندی شیشه ای محیط می توانید با مجموعه پادیز ارتباط برقرار نمایید.

نیاز به مشاوره دارید؟ x
مشاوره در واتس اپ