بنر پارتیشن شیشه ای

پارتیشن ام دی اف (MDF) | ساخت و اجرا همراه با نمونه کار

تاریخ ویرایش مطلب 1403/06/26
پارتیشن ام دی اف
  • زمان مطالعه : 11 دقیقه

پارتیشن ام دی اف یکی از پرطرفدار ترین نوع های پارتیشن است. در این پارتیشن به دلیل استفاده از چوب ام دی اف وزن بسیار سبک و از نظر قیمت هم نسبت به سایر پارتیشن های دیگر ارزان تر است. برای همین بسیاری از افراد پارتیشن ام دی اف را برای دفترکار خود استفاده میکنند. پارتیشن ام دی اف میتواند به صورت فریم لس، فریم دار، تک جداره، دوجداره و.. ساخته و نصب شود. شما میتوانید با شرکت پارتیشن پادیز برای نصب و ساخت پارتیشن ام دی اف و انواع پارتیشن شیشه ای تماس بگیررید تا با مشاوران ما به طور رایگان صحبت و مشاوره بگیرید.

قیمت پارتیشن ام دی اف

برای استفاده از پارتیشن ام دی اف در محل کار یا منزل خود باید اقدام به سفارش آن به یک شرکت معماری حرفه ای نمایید و معمولا محصول سفارشی نمی تواند قیمت ثابتی داشته باشد. با تماس با مجموعه پارتیشن پادیز متوجه خواهید شد که درباره قیمت، شرایط قرارداد و نحوه محاسبه قیمت پارتیشن اداری ام دی اف همه چیز شفاف سازی می شود و حتی در صورت تمایل می توانید جلسه حضوری مشاوره با این مجموعه داشته باشید.
اصولا قیمت پارتیشن های اداری ام دی اف بر اساس متر مربع محاسبه می شود. برای مثال یک پارتیشن که ارتفاع 3 متر و طول 5 متر دارد به صورت متراژ 15 متر مربع محاسبه قیمت می شود. کلیه هزینه ها اعم از هزینه پارتیشن، هزینه پرده یا شیشه، هزینه حمل و نصب، یراق آلات و … در قیمت نهایی و فاکتور لحاظ می شود و قیمت اعلام شده به شما یک قیمت تمام شده است.

پارتیشن ام دی اف و شیشه

پارتیشن اداری ام دی اف 

همان طور که گفتیم در پارتیشن ام دی اف علاوه بر استفاده از شیشه چوب های ام دی اف هم بکار میرود و به همین خاطر محبوبیت زیادی در بین افراد پیدا کرده است و بیشتر شرکت ها از پارتیشن ام دی اف استفاده میکنند تا بتوانند علاوه بر تقسیم بندی اتاق ها، زیبایی را به محل کار یا شرکت خود بیاورند. شما میتوانید برای ساخت و نصب پارتیشن ام دی اف اداری با شرکت پارتیشن پادیز تماس بگیرید و با مشاوران ما صحبت کنید.

جدیدترین مدل پارتیشن ام دی اف

انواع پارتیشن ام دی اف

پارتیشن های ام دی اف به طور کلی به دو دسته تک جداره و دوجداره تقسیم می شوند. از نظر تحرک نیز می توان آنها را متحرک و یا ثابت طراحی کرد که کاملا بستگی به محیط، نیاز و نظر کارفرما دارد. در ادامه به بررسی انواع پارتیشن های MDF اشاره می کنیم.

پارتیشن ام دی اف کلینیک زیبایی و پزشکی

پارتیشن ام دی اف شیشه ای (با پرده و بدون پرده)

پارتیشن های ام دی اف شیشه ای را می‌توانید با نصب پرده‌های کرکره‌ای در بین جداره‌های شیشه‌ استفاده کنید. پرده کرکره ای در طرح ها و رنگ های مختلف با توجه به رنگ دکوراسیون اداری و مبلمان اداری و در اندازه‌های ۱۶ میلی متری قابل سفارش می باشد. همچنین در صورتی که بدون پرده استفاده کنید، شیشه‌های نصب شده در دو طرف مانع نفوذ کثیفی و گردوغبار می شوند.

پارتیشن ام دی اف دو جداره و تک جداره

پارتیشن تک جداره ضخامت کمتری دارند و قیمت آنها از نمونه های دو جداره ارزان تر است و برای مکانهایی مورد استفاده قرار می گیرند که عایق صدا و حرارت بودن چندان در این مکان ها اهمیت ندارد. نصب پارتیشن تک جداره ام دی اف بسیار راحت و سریع بوده و تنوع بالایی نیز برای طراحی دارند. پارتیشن دوجداره ام دی اف عایق صدا و دما هستند و این دو ویژگی یک آپشن بسیار مهم محسوب می شود چرا که در صرفه جویی در انرژی بسیار تاثیرگذار خواهد بود. از طرفی به دلیل وجود لایه های عایق و ضخیم در آن ها این پارتیشن ها وزن بیشتری دارند.

جداسازی اتاق با ام دی اف

پارتیشن ام دی اف توکار و تک رو

در اجرای جدا کننده MDF به صورت تک رو و توکار، اتصالات داخل کار اجرا شده و دیده نمی شوند. به همین دلیل متریال و طرح MDF به زیبایی نمایش داده می شوند و اجرای تمیزی ایجاد خواهد شد. در مدل های تک رو نیز می توانید فقط یک روی پارتیشن را طرح یا برخی ابزار اضافه کنید.

قیمت پارتیشن ام دی اف

مزایا پارتیشن ام دی اف

  • ساخت و نصب راحت و سریع
  • تنوع در رنگ و طرح
  • جداسازی و جابجایی راحت و سریع 
  • مقاومت و طول عمر بالا
  • امکان قرار دادن پنجره درون پارتیشن
  • مقرون به صرفه و بسیار اقتصادی
  • قابلیت ترکیب با شیشه، چوب یا سایر مواد
  • عایق صدا و حرارت
  • دارای داکت برای عبور کابل های برق، تلفن، و سایر موارد تاسیساتی
  • عدم رسانایی برق و اتصال بدنه
  • قابلیت استفاده از پارتیشن با شیشه سند بلاست، شیشه ساده و طلق پلی کربنات 
  • عدم اتصال به زمین
  • ایستایی و استقامت
  • سهولت شست و شو
  • زیبایی منحصر به فرد

پارتیشن ام دی اف بانک

معایب پارتیشن ام دی اف

  • عایق صدا و حرارت نبودن در مدل های تک جداره
  • داشتن ظاهری قدیمی یا سنتی در برخی مدل ها
  • وزن سنگین تر پارتیشن های ام دی اف نسبت به سایر پارتیشن ها
  • قابل اشتعال
  • حساسیت به رطوبت و آب
  • مناسب نبودن برای واحد های کوچک
  • کاهش روشنایی محیط
  • اتلاف انرژی

پارتیشن ام دی اف با پرده کرکره ای

ابعاد پارتیشن ام دی اف

ابعاد پارتیشن ام دی اف کاملا بستگی به این موضوع دارد که شما می خواهید این پارتیشن را کجا نصب کنید و یا چه کاربردی قرار است برای شما داشته باشد. ضخامت مهمترین مسئله ای است که باید در انتخاب پارتیشن در نظر داشته باشید چرا که طول و عرض پارتیشن نسبت به زاویه و محل نصب متغیر است. اگر استحکام پارتیشن برای شما بسیار مهم است باید ضخامت آن را 38 میلی متر در نظر بگیرید؛ اما اگر می خواهید سازه ای ظریف داشته باشید از 3 تا 8 میلی متر می توانید ضخامت را انتخاب کنید. همه چیز بستگی به کاربری و نیاز شما از نصب این پارتیشن دارد.

پارتیشن ام دی اف تک جداره

پارتیشن ام دی اف اداری و منزل

پارتیشن ام دی اف در محیط های اداری برای اختصاص فضا به کارمندان یا تفکیک گروهی کارمندان از هم مورد استفاده قرار می گیرد. در بسیاری از محیط های اداری ممکن است سر و صدا زیاد باشد که با این روش دیگر رفت و آمد مشتریان و ارباب رجوع مزاحم فعالیت کارمندان نمی شود. پارتیشن بندی اداری ام دی اف اصولی از مهمترین بخش های یک اداره و سازمان است. امروزه حتی برای تقسیم فضاهای منزل نیز از پارتیشن استفاده می شود. بهترین راهکار استفاده از پارتیشن MDF برای ایجاد اتاق کار یا مطالعه و یا جداسازی سرویس های اتاق خواب از پذیرایی می باشد.

پارتیشن ام دی اف با شیشه مات

دیزاین و دکوراسیون پارتیشن ام دی اف

پارتیشن mdf اداری در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها قابل طراحی و تولید می باشد بنابراین می‌توان آنها را با هر دکوراسیون و دیزاینی هماهنگ کرد. یکی از فاکتورهای مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که نوع پارتیشن حتما با سبک دکوراسیون محل تناسب داشته باشد. اگر محل زندگی یا کار شما سبکی مدرن دارد می توانید از پارتیشن های ام دی اف و شیشه ای که از رنگ ها و طرح های مدرن در آنها بکار رفته، استفاده کنید. اما باز هم همه چیز به سلیقه کارفرما بستگی دارد. پارتیشن های ام دی اف را می توان هم در دکوراسیون مدرن و نیمه مدرن و هم در دکوراسیون های به سبک کلاسیک استفاده کرد.

پارتیشن ام دی اف قهوه ای

مقایسه پارتیشن ام دی اف و پارتیشن شیشه ای

مقایسه بین دو پارتیشن MDF و پارتیشن شیشه ای چندان منطقی نیست‌ چرا که هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند و برای یک مکان می توانند صرفا کاربرد بیشتری داشته باشند. پارتیشن شیشه ای ظاهر مدرن تری دارد اما پارتیشن ام دی اف عایق بهتری است و حریم صوتی و بصری مناسبی را برای کارمندان فراهم می سازد. همچنین از نظر هزینه پارتیشن های ام دی اف نسبتا مقرون به صرفه تر هستند. صفحات شیشه ای به سادگی کثیف می شوند و نگهداری از آن بسیار دشوار است؛ در حالی که پارتیشن ام دی اف نیاز به تمیز کاری زیادی ندارد. بنابراین کاملا بستگی به نیاز شما دارد.

پارتیشن ام دی اف دوجداره

کیفیت شیشه های مورد استفاده در پارتیشن های ام دی اف چگونه است؟

شیشه های استفاده شده در پارتیشن ام دی اف از جنس سکوریت می باشند که فشارهای معمول را می توانند تحمل کنند، اما در زمان برخورد وسایل سنگین به آنها به سرعت می شکنند. در حالت کلی شیشه گران تر از ام دی اف است، به همین دلیل هزینه بیشتری برای خرید آنها باید صرف شود. اگر می خواهید از شیشه های محکم تر استفاده کنید، باید هزینه بیشتری بپردازید.

پارتیشن اداری ام دی اف

چه نکاتی را باید هنگام خرید پارتیشن ام دی اف رعایت کنیم؟

با توجه به این نکات میتوانید پارتیشن ام دی اف مناسبی را برای فضای اداری خود انتخاب کنید.

  1. نیازهای خود را حتما مشخص کنید. قبل از خرید پارتیشن اداری، باید نیازهای شما واضح و روشن باشد تا طراحان و مهندسین بتوانند مشاوره بهتری به شما ارائه دهند.
  2. بودجه خود را تعیین کنید. شما می توانید انواع پارتیشن‌ را در طیف گسترده‌ای از قیمت‌ها سفارش دهید. همه چیز بستگی به میزان بودجه در نظر گرفته شما دارد.
  3. اندازه و شکل پارتیشن را انتخاب کنید و طوری این کار را انجام دهید که حتما متناسب با شرایط و محیط این کار انجام شود و هماهنگی وجود داشته باشد.
  4. طرح و رنگ پارتیشن را با توجه به دکوراسیون اداری خود انتخاب کنید.
  5. از کیفیت مواد و ساخت پارتیشن اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید که این پارتیشن ها حتما از مواد باکیفیت و خوبی ساخته شده باشند تا دوام و استحکام بیشتری داشته باشند.
  6. گارانتی پارتیشن را بررسی کنید که در صورت بروز هر مشکلی بتوانید مجدد خدمات دریافت نمایید.

پارتیشن ام دی اف طوسی

نحوه نصب پارتیشن ام دی اف

اجرا و نصب پارتیشن ام دی اف دارای مراحل مختلفی است؛ در ابتدا باید محل مورد نظر کارفرما اندازه گیری شود و با توجه به کاربرد و فضای مورد نظر، طراحی و تایید صورت گیرد. اجرای پارتیشن ام دی اف امری فنی و پیچیده بوده و بهتر است در این مسیر از افراد بی تجربه یا شرکت های بدون سابقه استفاده نکنید. این پارتیشن‌ها نیز همانند سایر مدلها در دو نوع ثابت و متحرک قابل اجرا هستند. مجموعه پارتیشن پادیز با تیمی حرفه ای و مجرب با بیش از چند دهه سابقه اعلام میکند که آماده پذیرش سفارشات شما بوده که برای دریافت مشاوره می توانید با شماره این مجموعه تماس حاصل نمایید.

پارتیشن ام دی اف خاکستری

آیا پارتیشن های ام دی اف بعد از نصب قابلیت جا به جایی دارند؟

پاسخ ما به این سوال مثبت است؛ در بین انواع پارتیشن، پارتیشن ام دی اف راحت ترین و ارزان ترین مدلی است که قابلیت جابجایی و تغییر را داشته و به صورت دست دوم نیز قابل فروش می باشد. اما پارتیشن های تمام شیشه ممکن است در زمان جابجایی دچار آسیب شوند بنابراین بهتر است در محیط های غیر قابل تغییر نصب شوند.

پارتیشن ام دی اف قهوه ای تیره

زمان ساخت و طراحی پارتیشن های ام دی اف چقدر است؟

زمان ساخت پارتیشن ام دی اف به متراژ پروژه بستگی دارد. اگر قرار است یک قسمت بندی 15 متر مربعی پارتیشن شود، 3 الی 4 روز زمان می برد. اما برای متراژ های بزرگتر باید بازدید از محل صورت گیرد و در ادامه با برنامه ریزی استارت طراحی و تولید زده شود. برای دریافت مشاوره با مجموعه پادیز تماس حاصل نمایید.

پارتیشن ام دی اف اداری

قابلیت طراحی و نصب استیکرهای اختصاصی روی پارتیشن های ام دی اف

بسیاری از پارتیشن های ام دی اف که در اداره های دولتی یا خصوصی اجرا می شوند، دارای لوگو یا طراحی مخصوص هستند. شما می توانید متناسب با کسب و کار خود از نقوش یا استیکرهای اختصاصی بر روی پارتیشن استفاده کنید. مجموعه پادیز این امکان را برای شما فراهم کرده است تا هر نقش و طرحی که مدنظر دارید، روی پارتیشن حک کنید و یا به صورت لوگو بر روی شیشه های پارتیشن طراحی کنید.

پارتیشن ام دی اف قهوه ای

پارتیشن های ام دی اف در چه رنگ هایی های ساخته می شود؟

رنگ پارتیشن های mdf در طیف گسترده‌ای موجود می باشد که با هر دکوراسیونی هماهنگ می شود. تنوع طرح و رنگ در ام دی اف های پارتیشن پادیز بسیار بالا بوده و هر رنگ و طرحی که مد نظر کارفرما باشد، در کالیته رنگ این مجموعه وجود دارد. شما می توانید ام دی اف طرح بتن با رویه برجسته انتخاب کنید یا صفحه شما حالت گرانیتی و مرمری داشته باشد. تمامی این موارد بستگی به سبک محیط و سلیقه شما دارد.

پارتیشن ام دی اف کرمی

یراق آلات به کار رفته در پارتیشن های ام دی اف

از جمله یراق آلات مورد استفاده در پارتیشن های ام دی اف می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فریم یا قاب بندی دور پنل‌های شیشه جز یراق آلاتی است که در ساخت پارتیشن به کار می‌رود و از جنس آلومینیوم یا استیل بوده و در ساخت پارتیشن آلومینیومی نیز بکار می روند وظیفه ثابت نگه داشتن پنل‌های شیشه‌ای بر روی ریل و شاسی‌ کش اصلی را دارد.

آهن کشی یا شاسی کشی جز چهارچوب‌های اصلی پارتیشن به شمار می‌رود که پنل و فریم‌های دور آن را در خود نگه داشته و به صورت توکار در برخی مدل‌ها در سقف و دیوار به کار می رود.

استوپ یک قطعه با حالت و شکل های متنوع است که در پنل و درب های شیشه‌ای کاربرد داشته و باعث باز و بسته شدن درب‌های لولایی می‌شود.

لولا و دستگیره از دیگر یراق آلات مورد استفاده در پارتیشن‌های اداری محسوب می شوند. درب‌ها قسمت اصلی پارتیشن هستند که به صورت لولایی، کشویی و هوشمند طراحی و تولید می شوند. جنس لولاها از آهن با روکش کروم، آهن یا استیل است.

نیاز به مشاوره دارید؟ x
مشاوره در واتس اپ