بنر پارتیشن شیشه ای

آشنایی با انواع چوب پارتیشن و ویژگی آنها

تاریخ ویرایش مطلب 1403/06/26
آشنایی با انواع چوب پارتیشن و ویژگی آنها
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه

برای ساخت پارتیشن از چوب های مختلفی استفاده می شود که این متریال کاملا بستگی به نیاز محیط، نوع و مدل پارتیشن و بودجه مشتری دارد. پارتیشن پادیز در این زمینه به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین چوب پارتیشن را برای ساخت و اجرا انتخاب کنید.

انواع چوب در ساخت پارتیشن

زمانی که برای یک محیط می خواهید از پارتیشن چوبی استفاده کنید، اولین گزینه ای که باید برای شما مهم باشد نوع چوب منتخب است. در صورتی که از چوب با کیفیت در پارتیشن اداری یا پارتیشن خانگی خود استفاده کنید، پارتیشن طول عمر طولانی خواهد داشت. همچنین می توانید پارتیشن شیشه ای خود را با تلفیقی از چوب دیزاین کنید و نمایی خاص ایجاد نمایید. در ادامه به بررسی انواع چوب مورد استفاده در پارتیشن سازی اشاره می کنیم.

چوب ام دی اف MDF

چوب ام دی اف از انتخاب‌های عالی و گسترده برای ساخت پارتیشن‌های اداری است. این نوع چوب نسبت به ضربه‌ها و خطوط مقاومت بالایی دارد و به دلیل پوشانده شدن با روکش ام دی اف، قابلیت مقاومت در برابر رطوبت و عوامل خارجی را دارد. همچنین این چوب برای شما فرم دهی به شکل‌ها و طرح های مختلف پارتیشن ام دی اف را فراهم می کند.

چوب ام دی اف

چوب سی ان سی CNC

چوب سی ان سی (CNC) یکی از گزینه‌های پیشرفته برای ساخت پارتیشن های اداری است. این چوب به شکل دقیق و دلخواه برش داده می‌شود و این امکان را فراهم می کند تا پارتیشن با طراحی‌های منحصر به فرد و پیچیده اجرا شود.

چوب سی ان سی

چوب رومانیایی

چوب رومانیایی از چوب های سخت است که معمولا برای ساخت پارتیشن‌های اداری و با کیفیت بالا استفاده می شود. این چوب دارای تراکم بالا و مقاومت عالی بوده و از چوب درختان رومانی تولید می شوند.

چوب رومانیایی

چوب روغنی

چوب های روغنی با روغن های طبیعی پوشانده شده اند و زیبایی و دوام بالایی دارند. این چوب دارای رنگ طبیعی بوده و از مقاومت خوبی در برابر رطوبت و آب برخوردار است. آسانی در تمیز کردن و نگهداری از دیگر مزیت های این چوب می باشد. در ساخت پارتیشن‌های اداری می توانید از انواع چوب روغنی استفاده کنید.

چوب روغنی

چوب بلوط

چوب بلوط دارای طیف رنگ قهوه ای روشن تا قهوه ای تیره بوده و بافتی درشت و با دوام و تراکم سنگین و محکم دارد که در برابر سایش بسیار مقاوم بوده و بهترین چوب برای ساخت پارکت می باشد. از این چوب برای ساخت روکش، مبلمان، کتابخانه، میز و صندلی، اسکله سازی و پارتیشن استفاده می شود.

چوب بلوط

چوب راش

چوب راش یا Fagus orientalis دارای بافت همگن و درجه سختی بالا بوده و قابلیت آغشته شدن با انواع محلول های حفاظتی در کارخانجات مختلف را دارد. از این چوب می توان برای ساخت درب و پنجره، تراورس راه آهن، میز و صندلی، مبل، صندوق و پارتیشن استفاده کرد. رنگ این چوب کرم مایل به قرمز است و در مقاطع طولی، خطوط تقریبا مشخصی دارد.

چوب راش

چوب گردو

چوب گردو چوب سختی است که ارتفاع این درخت بین 10 تا 40 متر بوده و کاربرد برای ساخت آثار هنری و تزئینی، روکش سازی، خراطی، مبلمان سازی، ساخت آلات موسیقی، منبت کاری و پارتیشن دارد. این چوب بافت ریزی دارد و صیقل پذیر و همگن است.

چوب گردو

چوب افرا

این درخت افرا در جنگل ها و خاک‌های اسیدی رشد می کند که دارای گونه های مختلفی است. رنگ این چوب سفید متمایل به کرم بوده و درخشندگی صدفی دارد. از این چوب به جهت صنعت های کفپوش و روکش سازی، تولید تخته چند لایه، پوشش سطوح بزرگ، مبلمان و پارتیشن استفاده می شود. درون این چوب نامشخص بوده و قابلیت تورق، کنده کاری و ظریف کاری دارد.

چوب افرا

چوب توسکا

چوب توسکا چوبی سبک و نسبتا مقاوم بوده که دارای رنگ های کرم تا قرمز می باشد و به دلیل بافت نرم و قابل انعطافی که دارد می توان آن را شکاف داد.  در صنعت مبلمان و پارتیشن بسیار از این چوب استفاده می شود و به دلیل هماهنگی آن با شرایط آب و هوایی مرطوب، از این چوب جهت تخته ی لایه سازی نیز استفاده می شود. رنگ پذیری، شکاف خوری و ابزار خوری از قابلیت های مهم این چوب می باشد. دایره های سالیانه چوب توسکا پهن و نسبتا مشخص بوده و موج هایی در مقطع عرضی و پره هایی آجری گونه به رنگ قرمز در مقطع شعاعی و دوک‌هایی ظریف در مقطع مماسی دارد که از خصوصیات ظاهری چوب به شمار می روند.

چوب توسکا

چوب بالسا

این چوب برای قطعات صنعتی ظریف مثل دیواره های داخل هواپیما، ماکت سازی و محصولات هنری به کار می رود. از سبک‌ترین چوب های تجاری می توان به چوب بالسا اشاره کرد که سفت بوده و به خوبی قابل فرم دهی است. سفید تا زرد روشن و قهوه‌ای ملایم از رنگ های چوب بالسا می باشد که در ساخت پارتیشن می توانید رنگ مورد نظر خود را سفارش دهید.

چوب بالسا

چوب نارون

چوب نارون بیشتر در ساخت روکش و پارتیشن بکار رفته و چوبی محکم و سنگین به شمار می رود. در فضاهای مرطوب بسیار از این چوب استفاده می شود. به دلیل داشتن قابلیت خم پذیری، از این چوب در شرایطی که نیاز به پیچاندن چوب باشد، استفاده می شود. این چوب قیمت متوسطی دارد و ممکن است برای ساخت پارتیشن سرفه اقتصادی نداشته باشد.

چوب نارون

چوب سرو

چوب سرو اغلب جهت پوشش داخلی دیوارهای کابین و ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل داشتن ویژگی هایی مانند جنس بسیار نرم و سبک، رنگ قرمز متمایل به قهوه‌ای و کار و رنگ آمیزی آسان می توان از این چوب در ساخت مبلمان و پارتیشن استفاده کرد. برای سفارش این نوع چوب می توانید با پارتیشن پادیز تماس بگیرید.

چوب سرو

چوب ممرز

درخت ممرز ارتفاعی از 15 تا 25 متر داشته و گاهی ممکن است به 30 متر نیز برسد. این چوب بافتی ریز و محکم و تراکم سنگین و رنگ سفید متمایل به کرم دارد که مقاومتی در برابر سایش دارد و در واگن سازی و دسته ابزار، تخته فیبر و پارتیشن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

چوب ممرز

چوب گلابی

به منظور تولید محصولات چوبی گران و با کیفیت و همچنین در ساخت آلات موسیقی، ابزارهای دقیق چوبی، قاب سازی، ادوات چوبی و پارتیشن ها از این چوب استفاده می شود. این چوب سخت و مقاوم است و از جمله گرانترین چوب ها به حساب می آید.

چوب گلابی

چوب شمشاد

چوب های شمشاد در تولید صنایع دستی و ادوات مهندسی و همچنین انواع پارتیشن بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. از ویژگی های چوب شمشاد می توان به سختی و متراکم بودن آن، سنگین و با دوام و چگالی بالای آن اشاره کرد. 

چوب شمشاد

چوب روسی

چوب روسی همان چوب درخت کاج است که از کشور های اسکاندیناوی وارد شده و از مرغوب ترین چوب های مورد استفاده می باشد که دارای رنگ سفید و متمایل به صورتی و قرمز می باشد. این چوب با تراکم بوده اما دارای وزنی سبک و بسیار نرم جهت استفاده در سازه های چوبی می باشد.

چوب روسی

چوب آبنوس

برای ساخت انواع مبلمان، میز و صندلی، پیانو و پارتیشن می توان از این چوب استفاده کرد. چگالی این چوب بالا بوده و خیلی خوش بو می باشد. تنه داخلی این چوب از رنگ های مختلفی مانند زرد، سفید، قهوه‌ای و سیاه تشکیل شده و جنسی بسیار سخت و سنگین و مستحکم دارد. کمیاب بودن این چوب باعث شده است که قیمت آن بسیار زیاد باشد.

چوب آبنوس

چوب تبریزی

این چوب بسیار سبک و بی دوام است و به رنگ سفید و متمایل به کرم موجود است. بافت این چوب درشت بوده که بیشتر در جعبه سازی و ادوات کشاورزی و ساخت درب مورد استفاده قرار می گیرد. چوب های بسیار مختلف دیگری نیز وجود دارند که شما می توانید برای ساخت پارتیشن خود از آنها استفاده کنید.

چوب تبریزی

كيفيت سختی در انواع چوب

چوب کیفیت سختی درجه سختی
سرخدار، ارس سخت 9-4
کاج جنگلی، کاج دریایی نیمه نرم 4-2
کاج آمریکایی، سرو نرم 2-1
آبنوس، بلوط سبز، افر خیلی سخت 20-9
شمشاد، انجیل سخت 9-6
بلوط، راش، گردو، اقاقیا نیمه سخت 6-3
سپیدار نرم 3-5

انواع چوب نرم

زمانی که اسم چوب نرم شنیده می شود، فکرها به این سمت کشیده می شود که مقاومت و کیفیت این چوب ها پایین است. اما چوب نرم در نحوه تولید با چوب سخت تفاوت دارد. بر خلاف تصور چوب های نرم از چوب های سخت ضعیف تر نیستند و از درختان سرو، صنوبر و کاج به دست می آیند و رنگ آنها تا حدودی زرد متمایل به قرمز می باشد. بیشتر درختان خانواده کاج سریع و مستقیم رشد می کنند به همین دلیل چوب های آنها که چوب نرم نامیده می شوند به طور معمول ارزان تر از چوب های سخت هستند.

انواع چوب سخت

چوب سخت شامل درختانی با برگ پهن بوده و از آن بیشتر برای ساخت مبلمان، کتابخانه و پارتیشن استفاده می شود. از انواع چوب سخت می توان به چوب افرا، بلوط، توس، اش، گردو و ساج اشاره کرد. تنوع رنگ، بافت و رگه ها باعث می شود که بسیاری از افراد از این چوب برای مبلمان ها استفاده کنند. آن چیزی که مصرف درختان با چوب سخت را محدود می کند، قیمت است که وسایل ساخته شه با این چوب بسیار گران هستند.

مجموعه پارتیشن پادیز به شما مشاوره لازم و کافی را ارائه می نماید تا بتوانید بهترین چوب را برای پارتیشن خود انتخاب کنید.

نیاز به مشاوره دارید؟ x
مشاوره در واتس اپ