بنر پارتیشن شیشه ای

طراحی و اجرای پارتیشن آکوستیک و عایق صدا (ضد صدا)

تاریخ ویرایش مطلب 1403/07/23
پارتیشن آکوستیک
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

مجموعه پارتیشن پادیز ارائه دهنده و طراح انواع پارتیشن آکوستیک در تهران می باشد که شما در هر شهر ایران می توانید از این مجموعه اقدام به سفارش انواع مدل های پارتیشن آکوستیک نمایید.

پارتیشن آکوستیک چیست؟

شما می توانید از انواع پارتیشن مانند پارتیشن آکوستیک به عنوان جداکننده برای قسمت های مختلف اداره ها و مکان های مسکونی یا تفریحی استفاده کنید. متریال استفاده شده در پارتیشن های آکوستیک به گونه ای می باشد که در محیط های پر رفت و آمد موجب می شود که صدا کارکنان را اذیت نکند و باعث عدم انتقال سر و صدا می شود. با استفاده از این پارتیشن ها کمک بسیار بزرگی به کاهش آلودگی صوتی و بهبود عملکرد کارکنان خواهید نمود. برای ساخت پارتیشن آکوستیک از مواد مختلفی از جمله فوم، شیشه، پشم، چوب، سنگ و... برای مقاوم سازی بیشتر استفاده می شود که علاوه بر زیبایی ظاهری، جایگزین بسیار مناسب و اقتصادی به جای دیوار های آجری به شمار می رود.

پارتیشن آکوستیک

مزیت های استفاده از پارتیشن آکوستیک

پارتیشن های آکوستیک دارای محبوبیت بسیاری می باشند مخصوصا که نوع شیشه ای این پارتیشن ها بسیار در اداره ها استفاده می شود و بیشتر مدیران شرکت ها از این نوع پارتیشن به دلیل عایق صدا بودن آنها استفاده می کنند. از مزایای مهم این پارتیشن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. عایق صدا و انرژی
  2. ظاهر زیبا و جذاب
  3. ایجاد حریم خصوصی برای کارکنان شرکت ها
  4. باعث افزایش روشنایی و انتشار نور
  5. هزینه کمتر نسبت به دیگر پارتیشن ها
  6. نصب سریع و آسان
  7. تنوع رنگ و یراق آلات
  8. استفاده از انواع شیشه رنگی، مات و...
  9. امکان نصب پرده کرکره ای
  10. امکان جابجایی

کاربردهای پارتیشن آکوستیک

به دلیل ویژگی های خاص و منحصر به فردی که پارتیشن های آکوستیک دارند، در حال حاضر می توان از آنها در قسمت های مختلفی استفاده کرد که در ادامه به این مکان ها اشاره می کنیم:

مهمترین و اصلی‌ ترین کاربرد این نوع پارتیشن ها، در اداره و مراکز دولتی می باشد که با هدف اصلی حذف آلودگی های صوتی نصب می شوند. برای استفاده بهینه از فضا و کاهش انتقال صدا از دیوارها، پارتیشن های آکوستیک می توانند بهترین انتخاب باشند.

از دیگر محیط هایی که بسیار نیاز به استفاده از پارتیشن آکوستیک دارند می توان به بیمارستان ها و کلینیک های درمانی اشاره کرد. نیاز به سکوت و آرامش در بیمارستان‌ها از مهمترین دلایلی است که توصیه می شود از پارتیشن آکوستیک استفاده کنید.

حتی یک صدای کوچک در کتابخانه نیز می تواند تمرکز دیگران را برهم زند بنابراین در کتابخانه‌ها افراد باید در سکوت و آرامش کامل روی مطلب خود تمرکز کنند؛ به همین دلیل برای حذف صدای محیط بیرون می توانید از این پارتیشن استفاده کنید.

شاید فکر کنید که در ساختمان های مسکونی نمی توان از پارتیشن استفاده کرد اما باید گفت که در حال حاضر بسیاری از افراد با استفاده از پارتیشن دیزاین محیط خود را تغییر دادند و محیطی دلنشین برای خود ایجاد کرده اند.

شیشه آکوستیک

انواع پارتیشن آکوستیک

همانطور که گفتیم می توانید پارتیشن آکوستیک را در متریال مختلفی سفارش دهید به همین دلیل است که این پارتیشن ها دارای مدل های مختلفی می باشند. در ادامه به انواع پارتیشن آکوستیک اشاره می کنیم:

پارتیشن آکوستیک چوبی

پارتیشن چوبی آکوستیک از متداول ترین نوع پارتیشن بوده که صداهای اطراف را به خوبی خود جذب می کند و با انعکاس آن، سبب ارتعاش کمتر صدا می شود. از طرفی به دلیل استفاده از چوب MDF در ساختار آن می توانید این پارتیشن را  در رنگ و تنوع فوق العاده ای سفارش دهید. می توانید پارتیشن های چوبی آکوستیک را در دو مدل تک جداره و دوجداره اجرا کنید که در واقع مدل های تک جداره عایق کمتری برای صدا هستند و قیمت کمتری نسبت به پارتیشن‌های چند جداره دارند.

پارتیشن آکوستیک اداری شیشه ای

پارتیشن آکوستیک فومی

پارتیشن آکوستیک فومی ساخته شده از فوم 24 میلی متر بوده و جاذب صدا و ارتعاشات الکترونیکی می باشد. پارتیشن فومی دارای طراحی های فوق العاده جذاب و زیبا است و در مکان های گوناگونی کاربرد دارد. از این پارتیشن می توانید در هر محیطی استفاده کنید.

پارتیشن آکوستیک هوشمند و مات

پارتیشن آکوستیک شیشه ای

پارتیشن شیشه‌ ای آکوستیک از بهترین مدل های پارتیشن شیشه ای موجود در بازار می باشد که از دو شیشه و یک لایه خلا ساخته شده و شباهت زیادی با پارتیشن های دوجداره دارد اما با این تفاوت که جلوه و طرح‌های آن ها بسیار خاص و شیک تر است. همچنین عایق مناسبی برای صدا محسوب می شود و حتی در برابر حرارت نیز مقاومت مناسبی دارد. در حال حاضر این پارتیشن را با ترکیبی از پارتیشن آلومینیومی، فوم و شیشه و پارتیشن ام دی اف سفارش دهید.

اجرا و نصب پارتیشن ضد صدا

ویژگی های بهترین پارتیشن آکوستیک

اصولا افراد عادی و غیر متخصص نمی توانند استاندارد بودن یک پارتیشن آکوستیک را متوجه شوند به همین دلیل بهتر است سه عامل جذب صدا، تضعیف صدا و انتشار صدا را در این پارتیشن ها در نظر بگیرید. برای مثال پارتیشن هایی که فقط برای جداسازی فضا بکار می روند قدرت تضعیف صدا را ندارند و برای ایجاد این آپشن باید از پنل های کاهش دهنده صدا استفاده کرد.

قیمت پارتیشن ضد صدا آکوستیک

دلیل محبوبیت پارتیشن آکوستیک

پارتیشن آکوستیک علاوه بر جدا کردن بخش های یک محیط و ایجاد فضای مورد نظر، مانع نفوذ صدا نیز می شود که در واقع در عملکرد افراد تاثیر بسزایی دارد. از طرفی پارتیشن بندی با پارتیشن آکوستیک از ارزان ترین گزینه ها برای توسعه محیط کار و استفاده حداکثری از فضا محسوب می شود. از دیگر مزایای این نوع پارتیشن می توان به تمیزکاری آسان، رنگ بندی های مختلف و افزایش نور محیط در مقایسه با دیوارهای آجری اشاره کرد. پارتیشن های آکوستیک در مجموعه پادیز از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند.

قیمت پارتیشن آکوستیک

قیمت پارتیشن آکوستیک

قیمت پارتیشن آکوستیک به فاکتورهای مختلفی از جمله نوع شیشه، متریال، متراژ محیط، یراق آلات، نوع پروفیل و... بستگی دارد که به همین دلیل نمی توان قیمت ثابتی برای این پارتیشن ها مشخص کرد. برای تعیین قیمت دقیق و اطلاعات بیشتر با شرکت پارتیشن پادیز تماس بگیرید.

قیمت پارتیشن ضد صدا

نیاز به مشاوره دارید؟ x
مشاوره در واتس اپ