بنر پارتیشن شیشه ای

پارتیشن تک جداره + استعلام قیمت با نمونه کارهای بی نظیر

تاریخ ویرایش مطلب 1403/06/05
پارتیشن تک جداره
  • زمان مطالعه : 10 دقیقه

پارتیشن های تک جداره یکی از بهترین ابزارها برای تفکیک موقت و یا دائم فضاهای اداری می باشند که البته در منازل و سایر محیط ها مانند سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه، اتاق و... نیز مورد استفاده قرار می گیرند. کارکرد موثر این پارتیشن ها در تفکیک منعطف موجب شده تا افراد بسیاری از این پارتیشن ها استفاده کنند.

پارتیشن تک جداره چیست؟

یکی از انواع پارتیشن شیشه ای، پارتیشن تک جداره می باشد که امروزه برای تفکیک فضاهای مختلف اداری، مسکونی، تفریحی و... بسیار کاربرد داشته و مورد استفاده قرار میگیرد. پارتیشن های تک جداره قیمت بسیار مناسب تری نسبت به پارتیشن های دوجداره دارند، به همین دلیل محبوبیت آنها نیز بیشتر است. پارتیشن های تک جداره به دو دسته فریم دار و فریم لس تقسیم می شوند که مجموعه پارتیشن پادیز مطابق با سلیقه مشتریان هر مدل مورد نظر را اجرا می نماید. پارتیشن های تک جداره از یک لایه پوششی جهت تفکیک فضا ساخته شده اند و می توان با متریال های مختلفی مانند آلومینیوم یا ام دی اف و شیشه آنها را ترکیب نمود.

قیمت پارتیشن تک جداره ام دی اف

قیمت پارتیشن تک جداره به چه چیزی بستگی دارد؟

هزینه های تمام شده یک پارتیشن به عوامل مختلف زیر بستگی دارد:

  • مانند جنس
  • ضخامت
  • متراژ
  • نوع
  • ابعاد پروفیل
  • عایق صوت
  • حداکثر ارتفاع شیشه
  • استفاده از اکسسوری مثل پرده کرکره‌ای
  • انواع شیشه

قبل از خرید و سفارش پارتیشن باید تمام این موارد را در نظر بگیرید. پارتیشن پادیز یکی از دفاتر معماری و دیزاین با تجربه در حوزه دکوراسیون داخلی می باشد که می توانید خدمات اجرای پارتیشن شیشه ای اداری خود را به این مجموعه بسپارید.

برای اطلاعات بیشتر از هزینه های تمام شده پارتیشن های تک جداره می توانید با بخش فروش پارتیشن پادیز تماس بگیرید و به صورت رایگان اطلاعات دقیقی در مورد هزینه ها به دست آورید.

نحوه ساخت پارتیشن تک جداره ام دی اف

انواع پارتیشن تک جداره

انتخاب نوع و مدل پارتیشن به نیازها و سلیقه‌ی کارفرما بستگی دارد. هر پارتیشنی دارای مزایای مخصوص به خود بوده و شما می توانید با توجه به محیط خود یک مدل را برای طراحی و اجرا انتخاب کنید. در ادامه به بررسی انواع پارتیشن تک جداره می پردازیم:

پارتیشن تک جداره شیشه ای

پارتیشن های تک جداره شیشه ای از متریال اصلی شیشه ساخته می شوند که شیشه های مورد استفاده و انتخاب شده در این پارتیشن ها می توانند از مدل مات، شفاف، سند بلاست و... با طرح های متنوع باشند. برای افزایش مقاومت درب ها و بخش های مخصوص پارتیشن از فریم های فلزی و یا دیگر متریال های مقاوم استفاده می شود تا پارتیشن در صورت بروز مشکل متزلزل نشود.

در بسیاری از محیط های اداری و ویلاهای لوکس و بزرگ استفاده از پارتیشن تک جداره شیشه ای به عنوان مقسم فضا می تواند بسیار مناسب باشد. همچنین می توانید از این پارتیشن ها در نمونه های مات برای حفظ حریم خصوصی در محل هایی مانند حمام و سرویس بهداشتی نیز استفاده کنید.

نصب پارتیشن تک جداره اداری

پارتیشن تک جداره ام دی اف

این محصول نیز تولید شده از چوب ام دی اف می باشد که در مدل های متنوعی قابل اجرا است. این پارتیشن تک جداره جایگزین بسیار خوبی برای دیوار CNC بوده و کاربرد بسیار زیادی دارد. از مزیت های این پارتیشن ها می توان به مقاومت و قیمت مناسب آن اشاره نمود. پارتیشن تک جداره ام دی اف از پرطرفدار ترین محصولات پارتیشنی بوده و در طرح و رنگ مختلفی قابل سفارش می باشد. پارتیشن تک جداره شیشه و ام دی اف از متریال یک لایه ای استفاده می کند، یعنی در قسمت هایی که داری اجزای شیشه ای است یک لایه شیشه و در قسمت های ام دی اف یک لایه ورق MDF استفاده می شود.

پارتیشن اداری تک جداره

پارتیشن تک جداره آلومینیومی

پارتیشن آلومینیومی یک جداره به راحتی نصب می شود و قابلیت جابه جایی دارد. از این مدل در محل های اداری، بیمارستان ها، درمانگاه ها و مراکز خرید بسیار استفاده می شود. این پارتیشن ها دارای اسکلت بندی آلومینیومی هستند و برای ایجاد ظاهر لوکس تر از شیشه استفاده می کنند. پارتیشن های یک جداره آلومینیومی اغلب به صورت تلفیقی طراحی می شوند. تلفیق این پارتیشن با شیشه می تواند تداوم بسیاری داشته باشد.

پارتیشن ام دی اف تک جداره

کاربردهای پارتیشن تک جداره

پارتیشن تک جداره با توجه به متریال و اندازه هایی که دارند، می توانند کاربردهای مختلفی نیز داشته باشد. پارتیشن تک جداره به منظور جداسازی قسمتی از محیط و ایجاد یک فضای خصوصی اجرا می شود که اگر از پارتیشن ام دی اف تک جداره استفاده شود، فضای خصوصی تری نسبت به پارتیشن شیشه ای تک جداره، ایجاد خواهد نمود. در ادارات، بیمارستان ها و مطب ها، کلینیک ها، بانک ها، ویلا، منازل، مدارس، مراکز تجاری و... از پارتیشن های تک جداره به وفور استفاده می شود. ایجاد فضای خصوصی در ادارات با استفاده از پارتیشن ظریف تک جداره، می تواند تمرکز و دقت کارمندان را افزایش دهد.

پارتیشن تک جداره اداری

مزایای پارتیشن تک جداره

پارتیشن های تک جداره دارای ویژگی و مزایای بسیار متعددی می باشند که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم:

  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  • امکان انتخاب مواد و متریال مختلف در طراحی و تولید آن
  • امکان انتخاب طرح و اندازه ی مختلف
  • قابلیت اتصال به سقف
  • امکان اجرا به صورت پارتیشن فریم لس
  • استحکام، کیفیت و ماندگاری بالا
  • قابلیت اجرای مجدد و تقسیم بندی جدید
  • امکان نصب و جابجایی در سریع ترین زمان

معایب پارتیشن تک جداره

پارتیشن های تک جداره سازه هایی بسیار سبک و ظریفی می باشند که در کنار مزایای زیاد، دارای معایبی نیز می باشند. یکی از معایب پارتیشن های تک جداره، ضخامت کم و بالا نبودن عایق صدای آن است که نمی تواند حجم بسیاری از آلودگی هی صوتی را حذف نماید. در صورتی که قصد ایجاد اتاقک های عایق کاری با حداقل میزان ورود سر و صدا را دارید، بهتر است از پارتیشن های دو جداره استفاده کنید. دیگر عیب پارتیشن های تک جداره متریال مصرفی آنها است که می تواند آسیب هایی را به دنبال داشته باشد. به عنوان مثال پارتیشن چوبی یا پارتیشن ام دی اف نباید در معرض رطوبت و آب قرار گیرد چرا که به مرور دچار فرسودگی می شود.

پارتیشن تک جداره ام دی اف

مواد و متریال به کار رفته در پارتیشن تک جداره

پارتیشن تک جداره از یک اسکلت آلومینیومی با متریال داخلی مختلف مانند چوب ام دی اف (MDF) و شیشه ساخته می شود و برای ساخت آن تنها به استفاده از متریال‌هایی ساده و محدود نیاز است. پارتیشن های تک جداره بدون هیچ خرابی و با چند پیچ و دریل نصب می‌شوند. تمامی مواد و متریال به کار رفته در پارتیشن های تک جداره، بر اساس طرح، اندازه و نوع پارتیشن انتخاب می شوند.

بهترین جنس پارتیشن تک جداره

رایج ترین مدل پارتیشن های اداری تک جداره که بسیار مورد استقبال قرار می گیرند، پارتیشن های ام دی اف و شیشه می باشند. این پارتیشن ها عایق صوتی بسیار مناسبی هستند و از هدر رفت انرژی جلوگیری می کنند. پارتیشن های شیشه ای تک جداره جلوی عبور نور را نمی گیرند و محیط را بسیار روشن می کنند. در این پارتیشن ها امکان نصب پرده وجود داشته و امکان چاپ لوگو و طرح های مختلف نیز بر روی این پارتیشن ها امکان پذیر می باشد.

پارتیشن تک جداره

رنگ های پارتیشن تک جداره

پارتیشن های تک جداره اگر به صورت عمده از شیشه باشند، نیاز به انتخاب رنگ خاصی نیست. اما اگر پارتیشن تک جداره انتخابی شما تلفیقی با ام دی اف می باشد، می توانید از میان طیف گسترده‌ای از رنگ ها انتخاب مناسبی داشته باشید که با هر دکوراسیونی هماهنگ باشد. شما می توانید ورق ام دی اف طرح بتن با رویه برجسته انتخاب کنید یا صفحه حالت گرانیتی که تمامی موارد بستگی به سلیقه شما دارد. 

اجرا و سفارش پارتیشن تک جداره

محدودیت استفاده از پارتیشن های تک جداره

  1. مقررات و ضوابط ساختمانی برای نصب پارتیشن های تک جداره ممکن است مشکلاتی ایجاد نماید. ضوابط هر ساختمان بسته به مکان آن متفاوت است و مهم است که مجوزهای لازم را دریافت کرده باشید تا پارتیشن ها با تمام مقررات مطابقت داشته باشند.
  2. ارتفاع سقف از دیگر عواملی است که باید در نظر گرفته شود. پارتیشن ها معمولا از کف تا سقف نصب می شوند بنابراین اگر ارتفاع سقف مناسب نباشد، پشتیبانی کافی برای نصب پارتیشن وجود نخواهد داشت.
  3. پارتیشن های تک جداره باید به سازه ساختمان متصل شوند تا از پایداری آنها اطمینان حاصل شود. اگر ساختمان از مقاومت کافی برخوردار نباشد، ممکن است برای نصب پارتیشن دچار محدودیت شوید.
  4. پارتیشن های تک جداره شامل پریزهای برق برای تجهیزات کامپیوتری، روشنایی و سایر نیازهای الکتریکی می باشند که قبل از نصب، نیازهای مختلف را ارزیابی می نمایند. در صورت وجود ملاحظات برقی ممکن است پارتیشن اجرا نشود.
  5. الزامات دسترسی حداقل ارتفاع و عرض درها، فضای خالی کف و سایر ویژگی های دسترسی را مشخص می نمایند تا اطمینان حاصل شود که این پارتیشن ها برای افراد دارای معلولیت قابل استفاده هستند.

اجزای پارتیشن تک جداره

  • متریال: ام دی اف، شیشه، آلومینیوم
  • ستون: کلاف
  • رابط ستون: قید
  • یراق آلات: درجه کیفی A+
  • نوار لبه: PVC
  • مونتاژ: پیش ساخته
  • شیشه: فلوت
  • رنگ بندی متنوع

نصب پارتیشن اداری تک جداره

در صورتی که قصد دارید از پارتیشن تک جداره در فضای خود استفاده کنید، بهتر است در ابتدا تمامی اصول و موارد اولیه دکوراسیون را در نظر داشته باشید و نسبت به خدمات و فضای اطراف و بودجه، مدل مناسبی انتخاب کنید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید. از آنجایی که پارتیشن ها در دکوراسیون داخلی نقش بسیار مهمی ایفا می کنند، بهتر است اجرا و نصب پارتیشن را به یک مجموعه حرفه ای مثل پارتیشن پادیز بسپارید.

پروفیل پارتیشن تک جداره

طراحی دکوراسیون پارتیشن تک جداره

اگر محل زندگی یا کار شما دارای سبک مدرن است، می توانید از پارتیشن های ام دی اف و شیشه ای در رنگ ها و طرح های مدرن استفاده کنید. اجرا و طراحی پارتیشن به سلیقه کارفرما بستگی دارد. افراد در سبک های مدرن و کلاسیک می توانند از پارتیشن های ام دی اف با شیشه استفاده کنند. پارتیشن ها ظاهری لوکس و شیک به فضا می بخشند و شما می توانید با یک بودجه متوسط بهترین پارتیشن را سفارش دهید.

نحوه جابجایی پارتیشن تک جداره

دلایل مختلفی وجود دارند مانند نقل مکان شرکت به دفتری دیگر، نیاز به نصب دیواره های جدیدتر یا تغییر دکوراسیون که می توانند باعث جابجایی و انتقال پارتیشن ها شوند. با استفاده از یک تیم متخصص و با تجربه جهت جدا کردن و نصب دوباره پارتیشن ها می توان به راحتی این کار را انجام داد. در صورتی که پارتیشن نصب شده شما از نوع ام دی اف یا چوبی است، حتما از خشک بودن و رطوبت نداشتن آن مطمئن شوید. دقت و حساسیت لازم نیز برای باز کردن یراق آلات باید لحاظ شود. در صورتی که جنس پارتیشن ها شیشه ای بود باید دقت بسیار بیشتری داشته باشید چرا که در صورت ضربه خوردن امکان شکستن آن وجود دارد.

یراق آلات مصرفی در پارتیشن تک جداره

فریم یا قاب بندی یکی از یراق آلات مهم در ساخت پارتیشن می باشد که از جنس آلومینیوم یا استیل بوده و وظیفه ثابت نگه داشتن پنل‌های شیشه‌ای بر روی ریل و شاسی‌ کش اصلی را بر عهده دارد. آهن کشی نیز جز چهارچوب‌های اصلی پارتیشن بوده که پنل و فریم‌های دور آن را در خود نگه داشته و به صورت توکار در برخی مدل‌ها در سقف و دیوار به کار می رود. لولا و دستگیره نیز از دیگر یراق آلات مهم و مورد استفاده در پارتیشن‌های تک جداره محسوب می شوند که برای نصب درب‌ها و ثبات بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. جنس لولاهای به کار رفته در پارتیشن های تک جداره از آهن با روکش کروم، آهن یا استیل می باشد.

نیاز به مشاوره دارید؟ x
مشاوره در واتس اپ