بنر پارتیشن شیشه ای

میز کار گروهی چیست؟ | خرید و قیمت انواع میز کار گروهی

تاریخ ویرایش مطلب 1403/06/25
میز کار گروهی چیست؟
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

امروزه در بسیاری از محیط های اداری از میز کار گروهی استفاده می شود که چند نفر می توانند به صورت همزمان از این میز استفاده کنند. این مدل میزها برای مشاغل مدرن که اغلب با رایانه سر و کار دارند، بسیار جذاب و پرکاربرد است و دیزاین بسیار جدیدی نیز دارد.

میز کار گروهی چیست؟

میز کار گروهی نوعی میز اداری و مخصوص آفیس می باشد که به گونه ای طراحی می شود که همه کارمندان به طور اشتراکی بر روی یک میز کار کنند. با مدرن شدن کسب و کارها، نوع و مدل دکوراسیون فضای اداری و پارتیشن اداری شیشه ای دچار تغییراتی شده و بیشتر کارفرمایان تمایل دارند تا میز کار اشتراکی داشته باشند. در بسیاری از سازمان ها که روند کاری و فضا مقداری منعطف تر است، افراد میتوانند از یک میز اشتراکی استفاده کنند. با استفاده از میزهای گروهی می توانید میزان فضای کمتری اشغال کنید که این ویژگی در زمان استفاده از میز کار های عادی دیده نمی شود.

میز کار گروهی

ابعاد میز کار گروهی

میز کار گروهی که نوعی میز اداری می باشد برای کارهای گروهی و استفاده همزمان چند نفر طراحی شده و برای اینکه برای کار همه اعضای گروه فضای کافی وجود داشته باشد، این محصول از ابعاد استاندارد و مناسبی نیز برخوردار است. ابعاد میز کار گروهی بستگی به ظرفیت آن و تعداد افرادی دارد که برای انجام برخی کارها قرار است از آن استفاده کنند. در حالت مطلوب در طراحی میزی که برای کار گروهی کاربرد دارد باید برای هر نفر 76 تا 91 سانتی متر عرض در نظر گرفت. برای اینکه اتاق باز تر به نظر برسد نیز باید فاصله بین پشتی صندلی ها و دیوار بین 121 تا 182 سانتی متر باشد. همچنین عمق میز نیز باید با لحاظ کردن این ابعاد در نظر گرفته شود. از پرفروش ترین و محبوب ترین میز کار گروهی می توان به میز کار گروهی 4 نفره 120 سانتی متر در 240 سانتی‌متر اشاره کرد. هر چقدر تعداد اعضا بیشتر باشد، طول میز بیشتر خواهد بود.

قیمت میز کار گروهی اداری

کاربرد میز کار گروهی

تقریبا دیگر شغلی وجود ندارد که توسط یک تیم اداره نشود؛ در همین راستا دغدغه بسیاری از مدیران و کارفرمایان ایجاد محیط کار دوستانه و تعاملی است که میز کار گروهی بهترین و ساده‌ترین راه در این زمینه شناخته شده است که موجب تحقق این هدف می شود. با استفاده از میز کارهای گروهی در محیط‌های کاری می توان موجب افزایش انرژی مثبت در میان کارکنان شد. همچنین کارکنان می توانند تبادل اطلاعات در میان یکدیگر داشته باشند که باعث افزایش سطح بازدهی آنها می‌شود. میز کار گروهی به فضای شما سبک و استایل می‌دهد و در فضاهای آموزشی مانند مدارس و دانشگاه‌ها برای ایجاد و ترویج فرهنگ کار گروهی مورد استفاده قرار می گیرد.

نصب و اجرای میز کار گروهی

مشخصات میز کار گروهی

بدنه میزهای کار گروهی از MDF هستند که این ورق‌ها دارای کیفیت بالایی بوده و انعطاف پذیری و فرم پذیری بسیار بالایی دارند که نسبت به قیمت مشخص شده برای آنها، طول عمرشان بالاتر است. یکی از مشخصات اصلی این میزها، ظرفیت آنها است که معمولا بر اساس ظرفیت به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. از پرفروش‌ ترین و محبوب ترین میزهای گروهی می توان به مدل 4 نفره که امکان کار کردن 4 فرد به صورت همزمان را دارد، اشاره کرد. 

برای کاربری بهتر محصول می توان برای هر نفر یک کشوی قفل دار زیر میز تعبیه کرد که برای نصب این کشوها از بهترین ریل و دستگیره موجود در بازار می توان استفاده کرد که هم کیفیت محصول حفظ شود و هم استفاده از کشو آسان و راحت تر باشد.

اگر میز کار گروهی با هدف استفاده به عنوان میز کامپیوتر خریداری می شود؛ باید کنار کمد و کشو، محفظه‌ای برای نگهداری کیس کامپیوتر نیز داشته باشد. از آنجایی که افراد به صورت گروهی قرار است از این میز استفاده کنند؛ معمولا میزهای گروهی با بهترین و باکیفیت‌ترین متریال موجود در بازار ساخته می‌شوند.

کاربرد میز کار گروهی

مزایا و معایب میز کار گروهی

میز کار گروهی از مزایا و معایب مختلفی برخوردار است که در زمان سفارش آن کاملا به نیاز کارفرما بستگی دارد.

کم شدن فضای خصوصی افراد، ایجاد تداخل کاری و احتمال ایجاد دسته در میان کارمندان از معایب استفاده از میز کار گروهی می باشد که یک مدیریت صحیح می تواند معایب میزهای کار اشتراکی را حذف کند. اما از مزایای استفاده از این میز کار گروهی می توان به ایجاد تعامل و همکاری مثبت همکاران و راحتی بیشتر آنها اشاره کرد. تیم‌ها با یکدیگر ارتباط بهتری برقرار می کنند و در انجام پروژه‌ها و کارهای گروهی هماهنگی بیشتری خواهند داشت.

انواع میز کار گروهی

انواع میز کار گروهی

میز کار گروهی دارای انواع مختلفی می باشد که کار کردن را به امری راحت‌ تبدیل کرده است. به طور مثال می توانید از میزهای کار گروهی دیوایدری از جنس شیشه یا ام دی اف استفاده کنید که باعث می‌شوند فضای خصوصی هر کارمندی حفظ شود و فضای اشتراکی هم وجود داشته باشد. میزهای کار گروهی که به صورت یکپارچه هستند باید فضایی برای عبور سیم و کابل‌ها داشته باشد تا روی میز شلوغی و بهم ریختگی ایجاد نشود.

برخی مدل های میز کار گروهی نیز به صورت خطی هستند که باعث می‌شود کارکنان همه در یک راستا قرار بگیرند. در مدل دیگر میز کار به گونه ای طراحی شده است که کارکنان روبروی هم قرار می‌گیرند یا میز کار، شکل دار یا به صورت دایره و چند ضلعی است که فضای کار گروهی ایجاد می‌کند.

برای سفارش انواع میز کار گروهی اداری با متریال دلخواه با مجموعه پارتیشن پادیز تماس بگیرید.

مزایا میزهای کار گروهی

آشنایی با میز کار گروهی

میز کار گروهی شرکت

میز کار گروهی مخصوص آفیس

میز کار گروهی چیست؟

نیاز به مشاوره دارید؟ x
مشاوره در واتس اپ